Didi ve GAC Aion 2025’te elektrikli robotaksileri piyasaya sürmeye hazırlanıyor
Çinli araç çağırma şirketi Didi Global, kendi kendine sürüş biriminin elektrikli araç (EV) üreticisi GAC Aion ile ortak girişimi aracılığıyla Çin’de elektrikli robotaksilerin seri üretimi için lisans aldıklarını duyurdu. Andi adlı girişim, ilk model olarak bir crossover elektrikli spor hizmet aracını (SUV) tanıtacak ve bu araçları 2025’ten itibaren satmaya başlamayı hedefliyor.
Andi’nin açılış modeli olan crossover SUV’un ilk partisinin 2025 yılında üretilmesi planlanıyor. Geçtiğimiz yıl kurulan ortak girişim, otonom sürüş teknolojisi ve akıllı üretim konusundaki yenilikçi yaklaşımıyla şimdiden dikkat çekiyor.
GAC Aion’un genel müdür yardımcısı Zhang Xiong, ortak girişimin pazardaki konumunun önemini dile getirdi. Şöyle dedi:
“Ortak girişim bizi otonom sürüş sektöründe bir öncü olarak konumlandırdı ve erken bir L4 ticari rotasının ve teknoloji, akıllı üretim ve operasyonları kapsayan L4 gelişimi için dünyanın ilk kapalı döngü iş modelinin oluşturulmasına öncülük etmemizi sağladı.”
Şirketin Pazar günü yaptığı açıklamada lisanslama yetkisinin ayrıntıları açıklanmadı.
Ortak girişimin kurulmasına ek olarak Andi, geçtiğimiz yıl Guangzhou belediye yönetimiyle ilişkili iki yatırımcıdan yaklaşık 149 milyon dolar fon alarak önemli bir mali destek elde etti.
Didi ve GAC Aion’un ilerleme haberleri, NASDAQ:TSLA’da listelenen Tesla’nın da robot taksi pazarında ilerlediği bir dönemde geldi. Tesla’nın CEO’su Elon Musk, Tesla’nın aynı küçük araç platformunu kullanarak sürücüsüz robotaksiler geliştirmek adına daha uygun fiyatlı bir otomobil planlarını rafa kaldırdığına dair haberlerin ortaya çıkmasının ardından geçen hafta şirketin Ağustos ayında robotaksisini tanıtacağını duyurdu.
Robot taksi pazarı, Didi ve Tesla gibi büyük oyuncuların otonom araçlar sunma planlarıyla ilerleyerek otomotiv ve ulaşım endüstrilerinde önemli bir değişimin sinyalini vermesiyle büyümeye hazırlanıyor.
Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.
Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.